PFZ.nl - PHP Community: Lokale test server, subversion en met meer personen aan één website werken - Systeembeheer - Forum - PFZ.nl - PHP Community

Je kunt niet antwoorden op dit topic
#1 05-02-2012 12:56
Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar de meest geschikte setting voor mijn omstandigheden.
We werken nu nog te veel rechtstreeks op de live server. Ik wil graag lokaal testen en daarna alles online sturen.
Nu wil ik ook gebruik maken van subversion (lokaal) en de website onderhouden met meerdere personen.
Wij weken op een Mac en het liefst zou ik daar alles op draaien. De live server draait op Linux.

Momenteel gebruik ik MAMP en subversion vanaf mijn computer. Dat is geen probleem.
Ik heb een Mac Mini met Snow Leopard Server.

Als ik MAMP op de Snow Leopard Server zet, met subversion, dan heb ik problemen met de rechten en kunnen we niet schrijven.

Ik ben geen systeembeheerder, daarom ik deze vraag hier.
Wat is nu in mijn geval, de beste optie om een lokale test server op te zetten, met versie beheer, welke vanaf meerdere computers benaderbaar zijn.

Bedankt voor de reacties.

#2 06-02-2012 12:32
Hoi.

Bekijk Post Op 05-02-2012 13:56 schreef Dick van Lieshout:

Wat is nu in mijn geval, de beste optie om een lokale test server op te zetten, met versie beheer, welke vanaf meerdere computers benaderbaar zijn.
Subversion werkt, maar ik zou er niet meer voor kiezen tegenwoordig. Persoonlijk word ik veel vrolijker van zowel Mercurial als Git. Voor wat betreft een centrale server voor development; ja, dat is erg handig. Ik zou als je wilt deployen op een linux machine overigens wel gaan voor een linux machine qua testserver, niet voor een mac. Gelukkig is dat vrij eenvoudig te doen door een virtuele machine te maken.

Mocht je problemen hebben met rechten, geef dan even aan wat de problemen exact inhouden.
Beginnen met PHP | mijn blog | twitter.com/berry__

(argumentum verbosium)++

Inloggen wachtwoord vergeten? Aanmelden