03-02-2012 15:23
-
Jon Hummel
-
Groep:
Forumleden
-
-
Actief sinds:
03-12-2004
-
Ik gebruik voor een roostersysteem de PHPmailer class. Op een pagina wordt een ruilverzoek ingevuld, en als dat afgerond is dan wordt er 1 mail naar de afdelingsleider gestuurd. Deze kan dan het ruilverzoek accepteren. Als dit geaccepteerd wordt, dan klikt deze afdelingsleider op een andere link, en een andere pagina is dus verantwoordelijk voor het op de hoogte stellen van de betrokken gebruikers, om dus te vertellen dat het ruilverzoek geaccepteerd is.
Het probleem is nu als volgt:
In al mijn gegevens uit databases blijkt dat het ruilverzoek maar een keer is ingevoerd en is geaccepteerd. Toch heeft de afdelingsleider opeens twee mails ontvangen, met een tijdstip van een kwartier daartussen. Nog vreemder is dat de betrokken gebruikers beide vijf mails hebben ontvangen! Twee om 12:05, een om 12:45 en twee om 13:10.
Dit terwijl de afdelingsleider maar 1 mail hoort te krijgen, en de betrokken gebruikers allen maar 1 mail.
Ik ben het spoor bijster. Hoe kan het gebeuren dat de PHPMailer class meerdere en via een onregelmatig patroon een eigen leven leidt? Vreemd is dat dit nog maar 1 keer is voorgekomen, verder werkt alles prima en hoor ik geen klachten van de gebruikers.
Alvast bedankt,
Vriendelijke groet,
Jon
P.S. En misschien ontdek ik het probleem of de oorzaak nooit, maar is er dan misschien iets om dit te kunnen voorkomen?