PFZ.nl - PHP Community: Mail versturen als bod hoger is - Databases - Forum - PFZ.nl - PHP Community

Je kunt niet antwoorden op dit topic
#1 02-02-2012 15:17
  • Denny P
  • Groep: Forumleden
  • Actief sinds: 11-02-2010
Hi,

Ik ben een beetje aan het rommelen met een site om opdrachten voor anderen te doen. Een soort freelance site.
Nu wil ik als persoon x een bod van 10 euro gedaan heeft en persoon y doet vervolgens een bod van 12 euro dat persoon x een e-mail krijgt met de boodschap dat er een hoger bod geplaatst is.

Mijn gedachte is om uit de tabel de ingegeven waarde van persoon y te vergelijken met alle personen die boden, en dan de biedingen die lager zijn te retourneren en een e-mail te sturen.

Helaas, helaas, ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand mij een opzetje geven, op weg helpen of een voorbeeld geven. Ik breek me er de hele dag al over.

Ik hoor het graag. Dit is wat ik heb:

Functie hoogste bod:

1
2
3
4
5
6
7
        function vind_hoogste_bod($pro_id,$amount)
        {
            global $db;
            $sql= " SELECT * FROM ".BIED_LIJST." AS BL "
                 ." LEFT JOIN ".LEDEN_LIJST." AS LL ON BL.bid_by_user = LL.user_login_id "
                 ." WHERE BL.project_id = '".$pro_id."' AND BL.bied_hoogte > '".$amount."' AND BL.waarschuwing_aan = 1 ";
               $db->query($sql);

waarschuwing_aan plaats ik als aanvink optie bij het plaatsen van de opdracht.

Alleen, hoe krijg ik het nu voor elkaar dat de resultaten van de hoogste_bod functie een e-mail krijgen?

1
 $result = $project->vind_hoogste_bod($_POST['project_id'],$_POST['bied_hoogte']);

Zit ik op het goede spoor of denk ik verkeerd? Heeft iemand wellicht een idee?

Ik hoor het graag!

Groet,

Denny

#2 04-02-2012 10:15
  • Pieter H.
  • Groep: Forumleden
  • Actief sinds: 18-11-2005
Je zit denk ik een aardig eind op de goede richting. Waarom noem je je functie vind_hoogste_bod ? Je zoekt toch juist alle users die een lager bod hebben?

Qua SQL zou ik dan > veranderen in < (je zoekt users met een lager bod, niet met een hoger).

De volgende stap is het doorlopen van alle resultaten en het versturen van een mail.

Zorg er wel voor dat je mysql_real_escape_string gebruikt op de $_POST['project_id'] en $_POST['bied_hoogte'] waardes om sql injection te voorkomen.

Inloggen wachtwoord vergeten? Aanmelden