30-01-2012 22:24
-
Ron Rutten
-
Groep:
Verenigingsleden
-
-
Actief sinds:
04-02-2004
-
Ik heb al een aantal topics en de Wiki hier bekeken, maar heb nog geen oplossing voor het volgende probleem:
Als ik 1 argument ingeef in de url (bijvoobeeld /vereniging) gaat het goed. Voer ik echter 2argumenten in (bijvoorbeeld 'vereniging/bestuur') dan gaat het fout. De CSS, de afbeeldingen etc worden niet meer geladen. Het lijkt dus alsof de pagina dan niet vanuit de root laadt.
Options +FollowSymLinks
Options +Indexes
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule ^([a-zA-Z_]+)$ index.php?p=$1 [L]
RewriteRule ^([a-zA-Z_]+)/([a-zA-Z_]+)$ index.php?p=$1&sp=$2 [L]
als ik print_r($_GET) doe, zie ik wel de url die ik verwacht.
Kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven?
30-01-2012 23:31
-
Ron Rutten
-
Groep:
Verenigingsleden
-
-
Actief sinds:
04-02-2004
-
Martin, dank voor jouw reactie. Ik probeer de .htaccess stap voor stap op te bouwen op basis van wat ik online kan vinden. Ik snap wel wat je bedoelt over waarom het fout gaat als ik met 2 argumenten werk, maar ik zie nog niet goed hoe ik dat dan moet aanpassen.
Jouw 2e opmerking over de mappen. Ik heb bijvoorbeeld in de www-root een map /vereniging. Daarin staat de files index.php, bestuur.php, beleid.php etc. Op basis van het eerste argument (?p=vereniging) wil ik dat de index.php uit de bijbehorende directory wordt getoond. Dat gaat ook goed. Stuur ik een tweede argument mee (bijvoorbeeld /vereniging/bestuur) dan wil ik dat de file /vereniging/bestuur.php wordt getoond. Alles files uit de subdirectories worden overigens ge-included in de index.php in de root-directory.
De rewriteConditions betreffende de mappen gebruik ik waarschijnlijk met een verkeerd doel. Ik heb nu subdirectories 'vereniging', 'nieuws' etc. Als ik nu domein.tld/vereniging doe, dan wordt direct de index.php uit die subdirectory getoond. Dat wil ik uiteraard niet. Ik kan dat oplossen door de subdirecties andere namen te geven, maar dat maakt het beheer niet overzichtelijker.
Samengevat: ik ben een newbie met modRewrite maar probeer het te gaan begrijpen.
UPDATE:
Ik vond een tutorial waar met een komma wordt gewerkt tussen de argumenten ipv een slash:
RewriteRule ^([a-zA-Z_]+),([a-zA-Z_]+)$ index.php?p=$1&sp=$2 [L]
Dat werkt, maar ik zie toch andere tutorials waar wel met een / tussen ALLE argumenten wordt gewerkt. Ik ben er nog niet uit waarom dat in mijn geval niet werkt.