PFZ.nl - PHP Community: Hidden Div, nog steeds zichtbaar na refresh [SOLVED] - Applicatieontwerp en -theorie - Forum - PFZ.nl - PHP Community

Je kunt niet antwoorden op dit topic
#1 21-01-2012 20:09
Hey Allemaal!

Ik ben bezig met een site met een live chatfunctie... nou wordt die dus visible als je ergejns op klikt, maar nu wil ik ook dat ie onthoud dat het scherm open was en op welke pagina wanneer je op een ander gedeelte van de webite een link klikt....

Ik dacht eraan om dat in mijn database neer te zetten, dus elke keer als iemand het opent een update voor die user aangevend dat hij open is, en elke pagina die laad moet dan in de databse kijken of ie open is en dan een bepaalde CSS class of waarde laad.

Nu weet ik dat dat wel kan werken maar het is allemaal lastig, ook omdat mijn chatvenster in iframe is...
Dat kan ik veranderen maar dan zou ik graag een suggestie hebben voor hoe.

Nou als iemand hier een idee over heeft hoor ik het graag!

MVG,
Tobias

#2 21-01-2012 20:40
Als je suggesties wil voor hoe je je code kan veranderen moet je toch eerst wat relevante code laten zien. En misschien is het makkelijker om gewoon cookies te gebruiken in plaats van je database, tenzij dat venster ook nog open moet staan als ze 3 dagen later terugkomen.

#3 21-01-2012 20:52
Okay, nou een voorbeeld code is er niet, dit gaat om structuur ideen, cookies, okay, dat is natuurlijk ook makkelijk te doen...

maar dat is dus wel de juiste manier??? hoe doet bijvoorbeeld facebook dat met hun chat.. weet iemand dat???

#4 22-01-2012 00:05
  • Martin P
  • Groep: Moderators
  • Actief sinds: 19-04-2007

Bekijk Post Op 21-01-2012 21:52 schreef Tobias Hagenbeek:

Okay, nou een voorbeeld code is er niet, dit gaat om structuur ideen, cookies, okay, dat is natuurlijk ook makkelijk te doen...
Omdat het over ideeën en de opzet gaat, verplaats ik dit topic van PHP naar Applicatieontwerp en -theorie.

Bekijk Post Op 21-01-2012 21:52 schreef Tobias Hagenbeek:

hoe doet bijvoorbeeld facebook dat met hun chat.. weet iemand dat???
Je kunt de broncode toch bekijken? Of denk ik nu te simpel? :)
Ik zie dit bijvoorbeeld:
1
<input type="text" title="Zoeken" value="Zoeken" spellcheck="false" onfocus="return wait_for_load(this, event, function() {;JSCC.get('een-code-string').init([&quot;chatTypeahead&quot;,&quot;buildBestAvailableNames&quot;,&quot;showLoadingIndicator&quot;]);;});" placeholder="Zoeken" autocomplete="off" class="inputtext inputsearch textInput">

Er zal dus ergens een javascriptbestand worden ingeladen waarin deze functies staan. Ik denk dat je daar een beetje doorheen moet fietsen om in grote lijnen te zien hoe dit bij Facebook werkt. Als je de broncode van die pagina bekijkt en zoekt naar "chat" kun je al meerdere dingen terugvinden.

De weergave opslaan in een cookie of een sessie lijkt me toch een prima oplossing?
Handleidingen zijn er niet voor niets, gebruik ze dus :)
HTML5 ~ CSS ~ PHP ~ MySQL ~ SQL-injectie bestaat meer dan 13 jaar

#5 23-01-2012 16:53
okay, dank jullie wel, dan ga ik daarvoor, ik vroeg me alleen af of er problemen zouden komen hiervan.

Dus bedankt!

Inloggen wachtwoord vergeten? Aanmelden