PFZ.nl - PHP Community: Deze site is mogelijk gehackt. - SEO - Forum - PFZ.nl - PHP Community

Je kunt niet antwoorden op dit topic
#1 02-01-2012 23:15
Om een of andere duistere reden heeft mijn webshop ineens de volgende tag gekregen.

Deze site is mogelijk gehackt.

Waarom, joost mag het weten. Er is een update geweest van de software waar de shop op draait. Alle bestanden kloppen, sitemaps.xml robots.txt, google verificatie bestanden en volgens google bevat mijn site geen malware. De melding blijft er maar staan en gaat niet weg.

Hoe krijg ik die melding weg?

#2 02-01-2012 23:21
  • Martin P
  • Groep: Moderators
  • Actief sinds: 19-04-2007

Bekijk Post Op 03-01-2012 00:15 schreef Jelte Fluiters:

Om een of andere duistere reden heeft mijn webshop ineens de volgende tag gekregen.

Deze site is mogelijk gehackt.
Je website heeft een tag gekregen? Misschien kun je iets duidelijker zijn in je omschrijving en even toelichten wat je precies bedoelt en waar je die melding precies ziet? Dat maakt het voor iedereen wat makkelijker :)
Handleidingen zijn er niet voor niets, gebruik ze dus :)
HTML5 ~ CSS ~ PHP ~ MySQL ~ SQL-injectie bestaat meer dan 13 jaar

#3 03-01-2012 11:58
Als je zoekt op mijn website staat er direct onder het groene gedeeld van een zoekresultaat. Deze site is mogelijk gehacked.

Dit is niet erg netjes voor een webshop, en de melding moet zsm weg...

#4 03-01-2012 13:01
  • Ivo P.
  • Groep: Verenigingsleden
  • Actief sinds: 17-01-2002
Heb je betaald voor de software? Is het open source?

Heb je de zoekfunctie niet goed geïnstalleerd??
Ivo Peters
Developer en systeembeheerder @ PeHa ICT Services. blog.peha-ict.nl

#5 03-01-2012 15:36
@Ivo,

Software is een update van een door mijzelf geschreven webshop. Voorheen geen enkel probleem mee. Volgens malware controle bevat de site ook geen malware.

"Heb je de zoekfunctie niet goed geïnstalleerd??" wat bedoel je daar precies mee? De site zelf heeft geen zoekfunctie.

#6 03-01-2012 16:06
  • Martin P

Bekijk Post Op 03-01-2012 12:58 schreef Jelte Fluiters:

Als je zoekt op mijn website staat er direct onder het groene gedeeld van een zoekresultaat. Deze site is mogelijk gehacked.
Je zult deze stappen moeten doorlopen: http://support.googl...l&answer=163634
Als er echt niets aan rommel op staat, moet je site zonder problemen goedgekeurd worden.

#7 03-01-2012 16:19
  • Ivo P.
  • Groep: Verenigingsleden
  • Actief sinds: 17-01-2002
Ik zag 'google' niet in de vraag en er is me daar nooit iets groens opgevallen
Ivo Peters
Developer en systeembeheerder @ PeHa ICT Services. blog.peha-ict.nl

#8 03-01-2012 16:37
  • Martin P

Bekijk Post Op 03-01-2012 17:19 schreef Ivo P.:

Ik zag 'google' niet in de vraag en er is me daar nooit iets groens opgevallen
Oh, sorry, inderdaad. Zat even te googlen en kwam daar op uit. Mijn fout :)

Bekijk Post Op 03-01-2012 16:36 schreef Jelte Fluiters:

Software is een update van een door mijzelf geschreven webshop. Voorheen geen enkel probleem mee. Volgens malware controle bevat de site ook geen malware.
Dus het is je eigen geschreven code die de foutmelding ophoest? Blijkbaar gaat die controle dan niet goed?

#9 04-01-2012 08:17
@martin p

In de oude versie was een los bestand wat de verificatie met google regelde, (webmaster tools). In de update zijn we dit vergeten te verwerken. Het bestand was dus een tijdje (lees max 7 dagen) van de server waardoor er geen verificatie meer mogelijk was.

Zodra deze verificatie wegvalt wordt je website bestempeld als "mogelijk gehacked." Opzich is dit een goede zaak, maar ze hadden ook eerst een nette waarschuwing kunnen sturen middels de webmaster tools.

Als je vervolgens gaat kijken bij de safe browsing tool van google:

http://www.google.co...ostaat*p*il.nl/

Krijg ik een melding dat de website de afgelopen 90 dagen niet door google is bezocht. Dit is gek, want als je bij de crwalstatistieken in webmastertools kijkt zie je dat daadwerkelijk de afgelopen 90 dagen wel op de site is geweest.

Tevens staat er dat de website momenteel niet vermeld staat als verdacht. toch blijf ik die melding houden.

Verzoek tot heroverweging is ingediend, dus nu maar gewoon afwachten, maar het is best vervelend dat het zo lang opzich laat wachten.

#10 15-02-2012 19:35

Bekijk Post Op 03-01-2012 17:06 schreef Martin P:

Je zult deze stappen moeten doorlopen: http://support.googl...l&answer=163634
Als er echt niets aan rommel op staat, moet je site zonder problemen goedgekeurd worden.
@Martin P,

Ik las deze topic en kwam daarbij dus ook deze link tegen.
Deze op ik geopend en de inhoud er van bekeken en door gelezen. ik dacht die test moet ik ook eens laten doen.
Deze heb ik dus vervolgens gedaan en kreeg de melding dat alles oke was.

Echter 20 minuten later kwam ik op mijn site en kreeg gelijk de melding om me oren dat er malware gewonden zou worden. Tevens was mijn index.php aangepast en waren diverse dingen verandert. Dit kon ik zien aan de hand van mijn website lay-out. Ik kan niks met de index.php beginnen kwa openen bewerken of wat dan ook.

Bij het downloaden van de server op mijn pc klapt gelijk mijn virusscan in de stress op deze zelfde index.php
Ik heb uit voorzorg de hele root leeg gegooit en een back-up van afgelopen nacht 5:00 terug gezet.

Ik vraag mij alleen wel erg af waarom ik na het bezoeken van de link plots hier mee te maken krijg?
Zou jij mij daar misschien enige info over kunnen geven.

Frank.

#11 15-02-2012 20:13
  • Martin P

Bekijk Post Op 15-02-2012 20:35 schreef frank van Sloten:

Ik las deze topic en kwam daarbij dus ook deze link tegen.
Deze op ik geopend en de inhoud er van bekeken en door gelezen. ik dacht die test moet ik ook eens laten doen.
Deze heb ik dus vervolgens gedaan en kreeg de melding dat alles oke was.
Die test is toch alleen voor als er malware op je site aanwezig is? Niet voor zomaar even tussendoor. Volgens mij staat dat ook aangegeven.

Echter 20 minuten later kwam ik op mijn site en kreeg gelijk de melding om me oren dat er malware gewonden zou worden. Tevens was mijn index.php aangepast en waren diverse dingen verandert. Dit kon ik zien aan de hand van mijn website lay-out. Ik kan niks met de index.php beginnen kwa openen bewerken of wat dan ook.
Is dat niet gewoon toeval? Lijkt me sterk dat medewerkers van Google even je site gaan hacken om het een en ander aan te passen.

Bij het downloaden van de server op mijn pc klapt gelijk mijn virusscan in de stress op deze zelfde index.php
Ik heb uit voorzorg de hele root leeg gegooit en een back-up van afgelopen nacht 5:00 terug gezet.
Ik zou achterhalen waarop je virusscanner precies in de stress schiet.

Ik vraag mij alleen wel erg af waarom ik na het bezoeken van de link plots hier mee te maken krijg?
Zou jij mij daar misschien enige info over kunnen geven.
Als het aan die link zou liggen, had ik daar ook last van moeten hebben en dat is niet zo (ik heb dan ook geen heroverweging uitgevoerd, want ik heb geen malware op mijn site staan). Als je de info leest op de pagina van de heroverweging, zie je dat je akkoord moet gaan met een aantal punten, waaronder de richtlijnen van Google. Ik vermoed dat je site daar niet aan voldoet en dat je jezelf met je "testje" in de problemen hebt geholpen?

#12 01-03-2012 14:29
  • Taco V
  • Actief sinds: 12-08-2008
Volgens mij is nu alles (weer) in orde. Heb je nog actie ondernomen of is het vanzelf overgewaaid?

#13 25-03-2012 22:40
Wederom heb ik nu deze melding. Er is wederom niks veranderd en de server is virus vrij. Heel apart en vervelend.

Inloggen wachtwoord vergeten? Aanmelden